insan beşeriyet itibariyle hata ve günahdan hali olamıyor ama işlenen günah ve hatadan dolayı tevbe etmemek ise o günahdan belki daha hatarlıdır madem hakim ve rahim bir rabbimiz var her işlenen günahdan sonra yapılacak bir hasenat ve tevbe o günahı silerek ona kefaret olacağı hadislerde zikr ediliyor
Allahı insanlarla ahirette mükafat ve ceza noktasında olan muamelesi hasenatın seyyiata olan rüchaniyetine yani üstün gelmesine göredir yani insanın günahları ne kadar olursa olsun sevapları günahlarından fazla ise o insan kurtulur daha günahları karşısına çıkmaz onlarla mesul olmaz hataları fazla gelirse hatalar kadar ceza gördükten sonra tekrar cennete girer günahları başkasının görme meselesi ise Allah settarul uyubdur yani günahları örtendir ciddi bir istiğfarla Allah kendine karşı olan günahları örter göstermez ama başkasının hak ve hukukuna karşı istimal edilmiş olan günahlar ise muhasebeye tabi olduğu için o günahlarla alakadar olan şahıslarında bilmesi ve görmesi mukteza-i hikmettir.