sitem
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

sitem

sitem
 
Latest imagesAnasayfaGiriş yapKayıt Ol

 

 Kur'an'da Rasulullah

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Misafir
Misafir




Kur'an'da Rasulullah Empty
MesajKonu: Kur'an'da Rasulullah   Kur'an'da Rasulullah I_icon_minitime25.08.08 11:22

Kur'an'da Rasulullah







1-
Ahlak Sembolü : Ahlak, insanın gerçek kişiliğini oluşturur; hem bu
dünyada, hem kabir aleminde, hem de ahirette insandan ayrılmayan
devamlı yanında olan sıfatlarıdır. İnsanın kimliğini onun ahlakı
oluşturur, insanın soyunun nasıllığı da bu kimliğinden belli olur.
Hz.Ali şöyle buyuruyor: “En güzel soy, güzel ahlaka sahip olmaktır”.
İnsanın kişi ve karekterini onun ahlakı belirler. İnsanın sahip olduğu
ahlak ne kadar yüce ise o insanın değer ve azameti de o kadar büyüktür.

Kuran-ı Kerim, bütün insanları Resulullah’a (s.a.v) tabi olmaya davet
ediyor, “Andolsun ki Resulullah’da (s.a.v) sizin için güzel örnek
vardır” (Ahzab/21) Resulullah’ın (s.a.v) kalbi vahyin indiği yerdir.
Allah-u Teala, Kur’an da tecelli etmiştir yani ilahi sıfatlar Kur’an’da
yer almaktadır. Allah, Kur’an’ın ilk öğretmeni ve Kur’an’ın muhatapları
da bütün insanlardır. Allah’ın Kur’an-ı öğrettiği ilk kişi
Resulullah’tır. “(Ey resulüm ) O’nu ( Kur’an’ı) Ruhul- emin ( Cebrail)
uyarıcılardan olasın diye senin kalbine indirmiştir.” Şuara/193)
Kur’an’ın Resulullah’ın (s.a.v) kalbine nazil olmasının ilk meyvesi
Resulullah’ın (s.a.v) “hulku azim” ile sıfatlanması olmuştur, “Ve sen
yüce (azim) bir ahlak üzeresin” (Kalem-4)

Kur'an'da Rasulullah Medine

Allah-u Teala, bir şeyi azamet sıfatı ile beyan ediyorsa onun önem,
ehemiyetine ve büyüklüğüne dikkat çekmektedir. İnsanların gözünde
azamet ve büyüklük maddiyat ve makamdan ibarettir ama Allah, azametin
yüce ahlakda olduğunu ve buna sadece Resulullah’ın (s.a.v) sahip
olduğunu beyan buyuruyor. İnsanlar, yüce ahlaka sahip Resulullah’a
(s.a.v) tabi olmaya O’na uymaya davet edilmişlerdir. Resulullah
(s.a.v), ahlak sembolü ve örneği olarak insaniyete sunulmuştur. Allah-u
Teala, Resulullah’ın (s.a.v) yüce ahlaka sahip olduğunu beyan buyuruyor
ve bunun içinde “hulukun azim “ tabirini kullanıyor. Birçok insan güzel
ahlaka yani “hulk-u hasane” sahip olabilir ve toplumda üstün bir insan
olarak değerlendirilebilir ama yüce ahlaka yani “ hukl-u azime” sahip
olmak farklıdır. İnsanın ahlak sembolü ve örnek alınması gereken kişi
olmasını sağlayan yüce ahlaktır, Kur’an’ın tabiriyle “hulku azimdir”.
Herkes bu makama yücelemez. Bu ahlaka sahip olmak tek olmak demektir,
bu alanda eşi olmamak demektir. Bundan dolayı Allah-u Teala,
Resulullah’ı (s.a.v) yüce ahlak ile tanıtmış ve insanlara O hazretin
ahlak sembolü ve örnek alınması gereken bir zat olduğunu beyan
buyurmuştur.

2- Müminlere düşkün- Aziz- Rauf- Rahim: Allah-u Teala,
peygamberleri göndermiş olduğu topluma tanıtırken farklı tabirler
kullanıyor; “Semud kavmine de kardeşleri Salih’i gönderdik”, Araf /73,
“ Ad kavmine de kardeşleri Hud’u gönderdik” (Hud-50) Ama Resulullah’ı
(s.a.v) gönderdiğini beyan etmek istediğinde buyuruyor : “Andolsun size
kendinizden öyle bir peygamber gelmiştir ki...”. Diğer peygamberlerde
“kardeşleri” kelimesini kullanıyor ama Resulullah (s.a.v) için “sizin
kendinizden” tabirini kullanıyor. Sizin kendinizden kelimesi yakınlık,
sıcaklık ve samimiyet belirtir, yani size gönderdiğim peygamber yabancı
biri değil, başka yerden gelmemiş, kendi içinizden, sizlerden olan
birisi seçilmiştir. “Andolsun size kendinizden öyle bir peygamber
gelmiştir ki, sizin sıkıntıya düşmeniz ona çok ağır gelir. O size çok
düşkündür, müminlere karşı çok şefkatli, pek merhametlidir.” (Tevbe
/128)
Allah-u Teala, bu ayette Resulullah’ın (s.a.v) bir kaç özelliğini beyan
ediyor; “size kendinizden”, “sizin sıkıntıya düşmeniz ona çok ağır
gelir”, “ size çok düşkündür”,” müminlere karşı çok şefkatli,”
“merhametlidir”. Bu beş tane özellik diğer peygamberler için
kullanılmayan sıfatlardır. Allah, kendi fiil sifatlarından olan çok
şefkali “rauf” ve pek merhametli “rahim” sıfatlarını Resulullah’a
(s.a.v) da vermiştir.

Diğer peygamberlerin hiçbirisi özellikle bu son ikisine birden mazhar olmamışlardır.
Resululla (s.a.v) “rahim” ve “rauf” sıfatlarına bizatihi sahip
değildir. Bu sıfatlar Allah’ın sıfatlarıdır ve Resulullah (s.a.v) bu
ilahi sıfatların aynası yani ilahi rahmet ve ra’fetin insanlara
yansımasını sağlayan bir ayna görevi üstlenmektedir ve sıfatlar
kendisine Allah’ın inayeti ile verilmiştir, “O vakit Allah’tan bir
rahmet ile onlara yumuşak davrandın! Şayet sen kaba, katı yürekli
olsaydın, hiç şüphesiz etrafından dağılıp giderlerdi” (Al-i İmran-159)
Resulullah’a (s.a.v), insanlardan birinin hak yoldan ayrılması, batıla
sapması veya bir sıkıntıya düşmesi çok ağır geliyor ve üzülüyor,
insanlara düşkün ve onların hidayeti bulmaları için mücadele veren
onlara düşkün bir peygamberdir. Müminlere ise özel bir inayeti vardır;
müminlere şefkatli ve merhametlidir.

3- Beşir ve Nezir : Allah-u Teala, Resulullah’ın (s.a.a) risaletin
ana hatlarının beyan buyururken O hazreti “beşir ve nezir” olarak
tanıtıyor. “Doğrusu biz seni hak ile müjdeleyici ve uyarıcı olarak
gönderdik.” (Bakara/119) “Beşir”, hidayet yolunu göstermesinin yanısıra
insanın gideceği yolun sonunun mutluluk olduğunu ve neticede alacağı
mukafatın büyük olduğunu müjdeleyen manasınadır. Resulullah’ın (s.a.v)
müjdeleyıcı olması, hem yolun doğruluğunu, hem kat edilen yolun her
merhalesinin mutlulukla dolu olduğunu, hem de neticesinin saadetle
sonuçlanacağını gösterir. “Nezir”, hakk yolu gösterdikten sonra bu
yoldan sapıp başka bir yoldan gidilmesinin sonunun hüsran olacağını ve
bu inhirafın neticesinin acı sonuçları olduğunu bildirip uyarmak
manasınadır. Resulullah’ın (s.a.v) uyarıcı olması Sırat-ı Mustakim’den
sapılan yolun, başlangıcından sonuna kadar helaket olduğunu ve batıl
yolu gitmenin acı sonuçları olacağını göstermektedir. İnsanlara hem
batıl yolun hangisi olduğunu gösteriyor ve o yola girmemeleri için
uyarıyor, hem de batıl yoldaki tehlikelerin neler olduğunu açıklayıp
sonucunun cehennem azabı olacağını söyleyerek uyarıyor.

“Rablerinin huzurunda toplanacaklarından korkanları onunla (Kuran ile)
uyar. Onlar için Rablerininden başka ne bir dost, ne de bir şefaatcı
vardır.” (Enam /51)
“Biz seni bütün insanlara ancak müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik; fakat insanların çoğu bunu anlamazlar.” Sebe / 28
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Misafir
Misafir




Kur'an'da Rasulullah Empty
MesajKonu: Geri: Kur'an'da Rasulullah   Kur'an'da Rasulullah I_icon_minitime30.09.08 6:22

Kur'an'da Rasulullah Pempe1ff5mx
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Kur'an'da Rasulullah
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Kuranda dua
» Namazla ilgili Kuranda gecen Ayetler (video)

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
sitem :: İslamiyet :: İslami Bilgiler :: Peygamberimiz (s.a.v.)-
Buraya geçin: